.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از سوی دبیر جشنواره ؛
زمان برگزاری اولین جشنواره قصه گویی مازندرانی " آسنی " در محمودآباد اعلام شد
شمال نیوز : حسین کاظمی گفت : جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به مدت ۲ روز برگزار می‌شود و شرکت کنندگان بومی و غیربومی به دو شیوۀ مستقیم ( اجرای حضوری) و غیرمستقیم (دیدن فیلم اجرا) ارزیابی می‌شوند.
زمان برگزاری اولین جشنواره قصه گویی مازندرانی " آسنی " در محمودآباد اعلام شد

شمال نیوز:  رئیس انجمن شعرهای بومی و محلی محمودآباد از برگزاری اولین جشنواره قصه گویی مازندرانی " آسنی " در این شهرستان خبرداد و گفت: این جشنواره که به همت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد طراحی شده، مهرماه سال جاری در این شهرستان برگزار می شود تا به ترویج زبان کهن مازندرانی کمک کند.

 

به گزارش شمال نیوز، حسین کاظمی با بیان اینکه فرهنگ ملی ما نیز انباشته از داستان های آموزنده‌ای است که در متون نظم و نثر به جامانده از بزرگان علم و ادب خودنمایی می‌کند، افزود: این هنر از پشتوانۀ خوب فرهنگ ایرانی اسلامی برخوردار است لذا ما در تلاشیم تا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران و انجمن شعر و آسنی«بینج نوج» محمودآباد، گامی مهم در مسیر توسعه و ترویج قصه‌های بومی محلی برداریم.

 

دبیر اجرایی جشنواره،  هدف اصلی از برگزاری اولین جشنواره قصه گویی مازندرانی " آسنی " را کمک به توسعه و ترویج زبان کهن مازندرانی و هنر الهی قصه گویی دانست و تصریح کرد : شناسایی قصه‌ها و افسانه‌های بومی محلی استان مازندران، شناسایی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی در منطقه و ایجاد زمینه برای رشد و آموزش آنها ، فراهم آوردن زمینۀ چاپ و انتشار قصه‌های بومی محلی منطقه و جلب توجه قصه‌گویان توانمند در سطح ملی و ایجاد زمینۀ آشنایی ایشان با جاذبه‌های فرهنگی استان مازندران از دیگر اهداف ما از برگزاری این جشنواره است.

 

وی ادامه داد: جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به مدت ۲ روز برگزار می‌شود و شرکت کنندگان بومی و غیربومی به دو شیوۀ مستقیم ( اجرای حضوری) و غیرمستقیم (دیدن فیلم اجرا) ارزیابی می‌شوند.

 

رئیس انجمن شعرهای بومی و محلی محمودآباد اظهار کرد: این افراد بعد از شناسایی توانایی اولیه، به مرحلۀ نهایی جشنواره راه می‌یابند و راه یافتگان در مرحلۀ نهایی به اجرای قصه پرداخته و برترین افراد شناسایی و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

 

کاظمی  با اعلام اینکه علاقه‌مندان در سه بخش نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سازماندهی می‌شوند، خاطرنشان کرد: اجرای قصه به صورت انفرادی خواهد بود و پوشش سنتی مازندرانی برای شرکت کنندگان بومی محلی امتیاز ویژه ای خواهد داشت.

 

این مسئول از بخش ویژه ی نقالی در جشنواره با موضوع مازندران در شاهنامه خبر داده و افزود: مهلت ارسال آثار تا مرداد ماه سال جاری خواهد بود و اسامی افرادی راه یافته به مرحله نهایی، ۱۰ شهریور اعلام می شود تا انشاء الله همزمان با هفته ملی کودک شاهد مراسم اختتامیه جشنواره در محمودآباد باشیم.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.